Den dan

Min bästa person gjorde om thåström "den dan" till den perfekta kälekslåten där texten verkligen framhävs. Han gick omkring i nervositeten ett tag och plinka på sin gitarr när jag var i ett annat rum. Att ställa sig på scenen är inte hans grej men talangen har han. Tillslut satte han sig och framförde låten på sin systers bröllop. Jag stod blikstilla och fösökte att inte låta mina tårfyllda ögon att svämma över och höll min mun från att spricka ut i ett för stort leende. Det går inte att beskriva med ord hur känslorna han sjöng om träffade mig rak och vass på ett underbart sätt. Efteråt visakde han i mitt öra att han tänkte på mig när han sjöng.

Vad den pojken kan göra mig lycklig. När jag är så lycklig jag kan bli, när mitt käleksintag fyller hela min kropp lyckas han fylla bägaren ett ytrligare steg, trottsa fysiken och överaska med allt vacker man kan tänka sig. Han spelade in sin vackra version av "den dan" och skickade till mig. Jag kan inte sluta lyssna. För allting är så rätt, allting är precis som det ska vara och jag vill inte ändra på någonting.

Det var den dan som råttan jaga katten,
den dan molnen flög upp och ner
det var den dan som lammen skrämmde vargen
det var dan predikanterna sluta be

Det var den dan som snön föll i Sahara
Det var den dan som cirkuspubliken grät
Den dan rörde flugorna inte skiten
Det var den dan när vapenhandlarna kom med fred

Det var en sån dag stenar flöt på vattnet
det var dan som ett plus ett blev tre
det var dan som tidningarna skrev att
nu eller aldrig kommer änglar komma ner

Det var dan en svart fågel kom och sa att,
Nu är nummer 13 ett lyckotal igen
det var en dag precis som man vill ha den
det var den dan som jag träffa dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0